Selasa, 21 September 2010

::SUATU RASA ITU::







Hye ...Salam CERIA semua :)






jam tepat 6 pagi....SUBUH2 mcm nie tetiba adyva teringat sebuah



CORETAN yang pernah Adyva lakarkan pada 4 February 2010 lalu.....



masih tercatat lagi Tarikh dan Masa 01.35petang



di LCA Adyva....



Ntah kenapa....SUATU RASA ITU pernah dan selalu LAHIR dari dlm lubuk hati ini...



HAHAHAHAHAHAXD kelakar pon ada tapi...



itulah KENYATAAN yg perlu adyva tempuhi dan lalui...



nak buat mcm mana u ols....nama pon kehidupan kan...



tanpa RASA itu xde makna la kehidupan di alam ini kan..?






WALAU apa pun RASA yang menerjah arus gelojak kehidupan kita,..



jgn sesekali kita sesalkan TAU....



kalau boley IGNORE...kita ignore jer ..



SEBAB...RASA itu satu keadaan yang semulajadi/natural..



xboley dipaksa atau SENGAJA di wujudkan...hurmmm...






SO...kita terima saja keadaan SUATU RASA ITU ...



IF kita serious..kita LAYANNnnnnnnn jer la RASA itu..



kalau menyampah...pekata kita IGNORE ataupon buat perkara yg lebey berFAEDAH!!~..



hahahahahhaahXD....



ok la u ols...



PEKATA u ols...hayati BAIT-BAIT nukilan SAJAK adyva coretkan ini ya...



nnt kalau ada sajak2 lain yg adyva karang boley adyva KONGSI bersama



Daaaaaaaaaaaa.......LOVE u ols...






::SUATU RASA ITU::






Kehangatan suatu masa,
Membuatkan rasa itu milik kita,
Menjengkit mencipta satu memori,
Lalu dikepilkan didalam diari masa,
Menjadi lakaran yang tidak akan hilang.

Rasa itu,
Menikam benak sanubari,
Mencipta ruang omongan kosong,
Mengalun warna merah, biru dan hitam..
Diadun menjadi sebuku gumpalan telenovela
Dalam sebuah hikayat cerita yang musnah
Di samping keabadian yg tersemat dikalbu.

Satu rasa yang telah pergi,
Membawa bersama rasa-rasa yang lain ikut sama,
Meratah setiap pergerakkan.
Ikut sama angin senja yang mati,
Sepi membisu seribu kata,
Membuat rasa itu tidak merasa
Malah pahit dan payau memukau rasa!~

Terbitnya lantera diufuk timur,
Membuka satu ruang rasa yang baru
Pada seorang bergelar insan,
Yang berjalan menuju satu fatamorgana,
Mencipta ilusi realiti
Dalam satu cita yg mempunyai rasa tersendiri
Dalam meniti hari berlalu
Memungkinkan seribu kemungkinan
Untuk sebuah kehidupan hakiki
Mengalun manja ombak melodi
Mengisi ruang nikmat
Mengecap bahagia...

Kini rasa itu telah hadir
Kini...apa kau rasa
Aku dah rasa.....
Apa rasamu..itu rasaku.....
Memutih mencorak rasa
Menghijau menyegar alam..
Memberi seribu rasa
Dalam onak liku kurasai...
Merasai apa yang ingin kurasa!~
Ady Idris [ 1.35pm-teratak usang]








hurmmm.....MOTIF adyva guna PIC mcm nie??
sukati la u ols....hahahah..

Nie la MOOD adyva masa menulis coretan SUATU RASA ITU....tapi lekas2 adyva IGNORE dan buang jauh2...rasa mcm x PERLU nak simpan lagi


kannnnnnnnnnnnnnnnnn.........lebey baik HAPPY!!~...


daaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa

Tiada ulasan:

Catat Ulasan