Sabtu, 29 Januari 2011

::NOVEL-SENYUMAN MANISMU::

inilah die u ols NOVEL yang telah adyva tamatkan SESI pembacaannya~...
Tulisan RANIA FIRDAUS
adyva pinjam dr ADIK adyva...nabilah~..
lama juga masa diambil utk menghabiskan pembacaan nie....
ye la BZ u olssssss....byk benda kain nak kena wat~..
so bila time nak tdo nak amek feel tue baru la baca~>.
TETAPI bila dah sampai KLIMAX penceritaan nue terus GEGEH la nak hbskan SEMUA!
wow~>..berlinangan air mataKU~..hahahahhaa
tacing gak citenya!

ada bahagian DEPAN mesti ada BELAKANG kan~
nie kulit belakang novel SENYUMAN MANISMU~..



Judul Buku : Senyuman Manismu
Penerbit : Alaf 21 Sdn. Bhd.
Pengarang : Rania Firdaus
ISBN : 978-983-124-590-3
Muka Surat : 512 halaman
Kategori : Novel
Harga : RM 19.90
Berat : 430 g

::SINOPSIS::

AIN ingin bahagia seperti gadis lain. Kehilangan ibu pada usia yang terlalu mentah, berpisah dengan satu-satunya abang yang dimiliki dan membesar bersama keluarga tiri, memberi banyak cabaran kepadanya. Apatah lagi ayah sendiri bagaikan memusuhi dirinya kerana dialah punca isteri tercinta meninggal dunia.
Lebih malang, apabila dia diusir dari rumah. Membawa diri ke ibu kota adalah jalan sebaik-baiknya. Satu demi satu halangan ditempuhinya dengan hati yang cekal. Di situlah dia belajar erti hidup daripada Fadilah dan Fariz. Ternyata di tempat orang, dia harus berusaha. Bertemu jodoh dengan sepupu sendiri menggamit kemanisan yang diharapkan. Namun, mendung muncul tanpa diduga. Tiba-tiba sahaja Zafran bukan lagi seorang suami yang penyayang. Darlina, bekas teman wanitanya datang mengganggu.
Ain pasrah mengundur diri demi lelaki yang dicintainya. Mungkin kebahagiaan memang tidak akan pernah sebati di dalam hidupnya. Ketika hubungan mereka berdua sedang meruncing, Zafran tersedar akan khilafnya. Dia tahu silapnya membiarkan diri dikaburi oleh perasaan sendiri. Lantas dia berazam untuk memulihkan keretakan rumah tangganya, namun untuk mengubati hati yang luka, banyak dugaannya. Dapatkah Ain menerimanya kembali setelah dia melukai sekeping hati yang cukup luhur?

Tiada ulasan:

Catat Ulasan