Langkau ke kandungan utama

review : POT's INDUSTRIES JB

 salam u ols~
apa khabar~
ok kali ni adyva nak Review ckit pasal tempat makan yang semakin hari semakin POPULAR ni!!
POT's INDUSTRIES JB~

 ini antara makanan2 yg Adyva and the geng makan masa FIRST DAY Opening~
ada Seafood Pasta, Chicken Grill and Pizza~

mmg terbaik~ service pon cepat!
harga sangat berpatutan~

inilah member iols yang sama2 dinner masa FIRST OPENING~
 Mysara & Zaqui~


kali ke DUA Adyva ke POT's INDUSTRIES bersama Dyana & Norlida Kamil~
ada yg kepingin mahu makan di sini~ so Adyva bertindak sebagai pemandu pelancong telah membawa mereka berdua ke sini!!
mmg sedap makanam malam tu~
Adyva cuba mencari kelainan dengan order makanan yg belom pernah di order sblm ni~

 pastinya NANCHOS Cheese!!

 Buffalo Chicken WIng~
terasa2 kesedapan sampai menjilat jari u olsssssssssss!!!
pan PIZZA~
mmg sedap!
LIMPAHAN cheese die mmg membuatkan kita  makan x berkelip!!

ini pula PIC yang adyva Post di INSTAGRAM AdyAdyva~
jangan LUPA ya follow my IG~
sure Adyva akan follow u ols semula!!!

sedikit review dr BLOG http://kemangipontian.blogspot.com/2014/12/pots-industries-jb.html

MELIHAT rekaan restoran dan lokasinya, pasti pengunjung akan tertanya-tanya adakah makanan yang dihidangkan di kedai tersebut halal dan harganya terlalu mahal? Namun setelah berkunjung ke sana, pasti seseorang itu mahu kembali menjamu selera di restoran yang sama, selain turut terpanggil untuk mempromosikannya kepada rakan-rakan dan ahli keluarga.
Ini kerana Pot's Industries yang beralamat di No. 29C, Jalan Skudai, Johor Bahru bukan sahaja menyajikan pelbagai masakan barat dengan harga berpatutan, malah turut menghidangkan menu dengan cita rasa tempatan.
Restoran yang beroperasi tidak jauh dari pusat bandar raya Johor Bahru itu berhadapan dengan kawasan komersial Danga Bay. Ia mula dibuka pada 16 Ogos lalu dan kini menjadi salah sebuah restoran popular di Johor Bahru.
Menyajikan lebih 30 menu makanan barat serta lebih 30 pilihan minuman, restoran ini beroperasi dari pukul 3 petang hingga 11 malam setiap hari kecuali Isnin. Antara menu yang mendapat sambutan di Pot's Industries adalah chicken breast stuffed with creamy mushroom ragout, seafood fiesta, pots beef burger, eggs benedicts, chicken wings, buffalo wings dan smoked salmon and apple salad.
Harga makanan juga tidak semahal jika dibandingkan dengan restoran lain yang menyajikan menu yang sama. Malah lebih mengujakan, restoran ini menghidangkan makanan dalam kuantiti besar yang boleh dikongsi bersama, selain memberi lebih peluang kepada pengunjung untuk menikmati menu berbeza.
Selain itu, pengunjung yang meminati dunia retro dan vintaj pasti teruja melihat hiasan dan perabot di Pot’s Industries. Ini kerana hampir kesemuanya dihasilkan daripada bahan terpakai.
Restoran yang diasaskan oleh tiga sahabat iaitu Nurizzat Abu Talip, 28, Khaleena Khalid, 33 dan Mohd. Yusry Bacok, 29, itu turut menerima sambutan baik daripada warga bandar raya ini, malah turut dikunjungi pelanggan dari Singapura.
Nurizzat yang mesra dengan panggilan Izzat berkata, restoran itu berkonsepkan gaya hidup generasi muda yang mempamerkan rekaan tersendiri.
“Kami juga menawarkan beberapa perkhidmatan lain seperti memulih dan mengubah suai motosikal, butik pakaian serta kedai peralatan luncur air.
“Makanan yang disajikan di restoran ini menggunakan bahan-bahan asas berkualiti bagi mengekalkan cita rasa yang tersendiri demi kepuasan pelanggan. Walaupun masih baharu, namun restoran ini mendapat sambutan menggalakkan khususnya dari pukul 6 petang sehingga 11 malam,” katanya yang merancang untuk menambah kapasiti restoran tersebut dalam waktu terdekat kerana kini ia hanya mampu memuatkan 60 pelanggan dalam satu masa.

Ulasan

Catatan Popular