Jumaat, 1 Mei 2015

::TIP's PUTUS CINTA buat kawan2 Adyva:


Hati kita akan terguris pedih apabila bertemu dengan insan yang tidak mengenali erti kasih sayang yang murni & sejati. Kepedihan itu pasti akan terus tercalar sekiranya insan yang kita sayang berlaku curang di belakang kita. Apa yang boleh kita lakukan? Kita harus menerimanya segalanya dengan hati terbuka & segala yang tercetus ada hikmah di sebaliknya.

Meskipun kepiluan menerjah diri, kita harus redha & jangan tertekan. Ingat kepada-Nya & memang sukar untuk melupakan sidia yang pernah bertakhta di hati kita. Tapi jika kita yakin dengan langkah kita, ketenagan akan menghampiri & kebahagiaan pasti menjadi hak milik kekal di sanubari.

Bila cinta dikhianati, kita jangan terus menyerah kalah & kuatkan semangat untuk mengharungi liku – liku kehidupan ini. Sekali kecewa, tidak semestinya kita akan kecewa selama – lamanya. Insya'allah jika kita cekal & tabah kita akan mendapat jawapan pasti dimana yang baik & buruk.

Kekecewaan selalu menghampiri diri manusia tidak kiralah gagal dalam percintaan,kehidupan atau apa sekalipun yang penting seseorang itu harus tahu menjaga dirinya & tidak terlalu taksub dengan faktor keadaan.

Kalau putus cinta anggap sahaja sudah tiada jodoh, begitulah juga sebaliknya. Kita harus memikirkan masa depan kita & jangan dek kerana perkara sebegini, kita serik dan terus tertekan. Segala masalah ada jalan penyelesaian. Jika kita bijak, kita akan dapat keputusan muktamad. Berdoalah untuk kebaikkan,jangan dilupakan-Nya kerana Dia yang menentukan segalanya & Dia tahu yang terbaik untuk diri kita. Berfikirlah dengan akal yang waras, jiwa yang tenang & fikiran yang terbuka. Hukum karma itu berlaku..
Yang lebih baik pasti sedang menanti anda.

PALING PENTING JANGAN JADI HAMBA CINTA!!

Tiada ulasan:

Catat Ulasan