Lagu Raya Aliff Syukri Mempromosi Kepondanan?

Pernah tak kalian terfikir apa impact dari perbuatan seorang lelaki yang mempromosikan kepondanan dan kegedikkan melampau ni kepada masyarakat?

1. Dulu dia pernah buat lagu bobo dimana collab dengan pondan nama laluna cinta… seorang pondan yang tengah pregnant sekarang… sekejap besar sekejap kecik tapi tak pernah melahirkan…. 😬 sama juga terlibatnya si sajat pondan yang dah tinggalkan malaysia tapi tetap aktif di media sosial mempromosikan kepondanan…🤮

Lagu ni mendapat 8.5 juta views dan puncak kemarahan saya bila saya dengar lagu ni dalam sekolah diperdengarkan kepada anak-anak kita. 😲. Disekolah ya… lagu bobo dimana. Elok ke benda tu? 😑. Punyalah banyak lagu… lagu tu juga kau pilih.

Saya tgk hari ini video lagu ni dan ia masih lagi ada dekat youtube dia ni. Tak payah g tengok la buat kurang pahala kita aja time ramadan ni.

2. Ni namanya normalisasi kepondanan… dalam Islam ini sangat tak ok… berdosa besar! lelaki jadi perempuan dan terlibat dalam perkara tak bermoral seperti ini adalah benda yang sangat tidak baik… 

kalau zaman nabi dan para sahabat, mendapat la semua ni. Kalian rasa kalau benda macam ni berlaku dizaman nabi apa nabi dan para sahabat akan buat? Nasihat? Dah nasihat kalau buat lagi? Kalian rasa apa Umar akan buat?

3. Mempertontonkan dan memperdengarkan perkara ini kepada anak-anak adalah sebagai satu grooming untuk anak anak ni boleh menerima kepondanan dan persundalan ini secara halus. 🤡 agenda pelangi petang.

Benda yg diulang ulang ulang dan ulang akan menjadi sesuatu normal dalam masyarakat. Ia akan terpatri dalam jiwa dan diri anak anak kita. Benda salah dterima sebagai benda betul dalam masyarakat. 

4. Kalian akan baca komen ala at least dia kaya dan berjaya… hello kak abang, apakah kaya dan berjaya tu tiket untuk merosakkan akhlak anak bangsa. Mana-mana kaum mana-mana keluarga mesti tak boleh terima punya benda tak betul ni… kaya mahupun miskin it is immoral. Aku tak pernah tgk org india atau orang cina buat perangai macam ni.

5. Pasti ramai wanita yang akan menyokong alif syukri dan laluna cinta serta sajat ini. Sebab mostly penyokong mereka memang datang dari kaum hawa, ini dari pemerhatian saya.

Pada saya mereka yang menyokong ini, saya klasifikasikan sebagai oku pada bahagian otak mereka. Cacat otak. Hanya mereka yang bodoh dan tidak berakal sahaja yang kuat menjadi penyokong musibat ini. Akidah dan agama kelaut. Yang depannampak keseronokkan dan kelendiran.

6. Setiap ramadan dan syawal kita disajikan dengan tarian dan lagu sumbang si celaka ini lagi. Lalu lalang di medsos, ada yang mengutuk ada yang sekadar suka suka share sebab seronok dapat mengutuk jantan jantan yang menari serupa Cacing kena clorox ni. 

7. Maka hinggaplah imej imej jantan berbaju sendat berbaring ramai ramai seperti kesangapan kuih batang buruk. Hinggap dimana? 

Hinggap didalam benak setiap kita semua dan kekal ia disitu didalam subconscious mind kita. Bukan kita sahaja ya, dalam minda anak-anak kita juga bila mana mereka menonton bersama kita.

8. Mesej yg disampaikan adalah its ok untuk jadi lelaki lembut yang mempromosikan persundalan sesama lelaki. Benda ni semua berlaku pada bulan ramadan ya tuan tuan… satu penghinaan dari orang seagama dan sebangsa dengan kita. Tade yang kecam beriya pun.

9. Kita semua faham, gaya bahasa seorang lelaki lembut yang mempamerkan pergerakkan badan yg menggoda tak pernah pun bertujuan memancing perhatian wanita, sebaliknya memancing lelaki yang ada kuih batang buruk lemau utk dikongsikan sesama lelaki. Lelaki dengan lelaki… korang rasalah, nabi kita Muhammad SAW suka dan benarkan ke perkara ini?

10. Bila setiap raya dia buat angkara dia akan minta maaf. Memang celaka. Tapi impact kerosakkan akhlak pada semua lapisan masyarakat dan anak anak kita tetap ada… damage is done. Dan lebih teruk setiap hari raya top up buat lagi dan lagi.

11. Mak dia sendiri marahkan dia sebab buat perkara macam ni dan dihidangkan pada masyakarakat… tapi tak mahu juga dengar cakap mak. Dia rasa dia betul. 

Dan kalau kau kecam dia lebih lebih dia nak saman. Undang-undang menjadi sesuatu yang menghalalkan perbuatan celaka ini. 

12. Semua orang diam…
Baik mufti baik ustaz… walau aku tak setuju video influncer sado lagi jantan g cium hajarul aswad tu disebarkan, tapi ia berjuta kali lebih baik dari video yang memaparkan jantan jantan lembut yang lagaknya seperti pedagang kunyit blender menjual dan mempromosikan persundalan.

Ramai diam sebab dia ni akan ambil tindakkan undang undang… silap hari bulan saya juga bakal kena saman, kalau aku tak mampu bayar aku mungkinlah kena tangkap dan dipenjarakan. Nak tunjuk nanti dia betul dan dia victim.

Tapi aku tak boleh nak berdiam diri lagi dah…Kalau tade ustaz dan mufti nak tegur musibat ini aku kena tegurlah. Sebab impact dia besar…makan tahun n makan generasi.

Bukan dia ni sahaja tapi masyarakat juga perlu ditegur dan di ingatkan pada bulan yang mulia ini.

Tahun ni dia buat lagi- buat lagi~

13. Sebagai seorang lelaki sejati dan saya cuba sentiasa mendidik anak bangsa saya terutamanya lelaki untuk menjadi lelaki sejati. Ini dari buah fikir sebagai seorang bapa yang punya dua orang anak lelaki yang sedang membesar. Semoga mereka menjadi lelaki sejati dan tidak membudayakan budaya lelaki lembut dan pondan pondan ni. Minta dijauhkan.

Hidup ni pilihan sebenarnya… 
“Alah kalau tak suka kau tak payah la tgk.”
Memang aku tak tgk memang aku tak layan. 

Tapi melintas depan mata aku aku kena tegur. Kita berusaha untuk membentuk generasi yang mampu bawak amanah agama bangsa dan negara.

Aku tak tahu apa anak lelaki dia fikir dan rasa bila tgk ayah dia punya perangai ni. Aku doakan anak anak lelaki kita semua menjadi seperti baginda Nabi muhammad Saw. 

Lelaki yg boleh memegang amanah dan yang boleh diharapkan apabila kita menghadapi hari tua dan waktu sukar nanti.

Saya sebenarnya amat sedih benci dan letih dengan apa yang dibuat oleh makhluk yang dalam gambar ni. Panas hati ini hanya Allah yang tahu.

Sesuatu perlu dilakukan… tindakkan perlu diambil… saya menyeru rakyat malaysia agar kita tidak lagi menyokong usaha sebegini. Marketing bangsat seperti ini perlu dihentikan. We are better than this. Kita semua lebih baik dari ini.

Tolong jangan beli produk beliau lagi please… kita umat baginda saw, kalau kita terus menyokong apa yg dibuatnya ini mana nak letak wawasan dan inpian nabi kita. Malu pada Allah. Malu pada nabi. Kita suka ke anak lelaki kita jadi cacing dan sotong macam ni.
Palastine kena balun kiri kanan. 
Tepuk dada tanya iman. Mati itu benar dan pasti.

Kepada Alif syukri aku mewakili bapa bapak yang sayangkan anak lelaki kami kami minta sangat sangat, kau berentilah mempromosikan benda bangang dibulan ramadan ni. Nak nyanyi kau nyanyilah walau suara kau tu macam itik nila, aku tak marah. 

Yang kami nak kau berhenti ni adalah perbuatan kau mempromosikan kepondanan dan kegedikkan jantan jantan lembut dalam video kau.

Buatnya kau meninggal sebelum kau dapat delete video pondan sajat dan laluna cinta tu, masak engkau dalam kubur nanti. Sebab kalau ada yg suka dan decide nak jadi pondan asbab didikkan kau ni, kau tanggunglah dosa ni,  berterusan dosanya walaupun kau dah mati.

Sekian dari seorang lelaki sejati.

Bapa kepada Muhammad dan Abu Bakr.

Ulasan

Catatan Popular