KAU TETAP PERGI



Merupakan sebuah karya
yang aku simpan dalam
LIPATAN memori aku
kau tetap Pergi
merupakan sekilas kata-kata yang
terbit secara spontan melalui
mindaKU yg aku CORETkan pada
3 FEBRUARI 2010
jam 7.30mlm di kamar usang di LCA~...
inilah HASILNYA yg terCIPTA setelah MENDAPAT tajuk YG AKU inginkan~

MOTIF aku guna PIC kumpulan
IndieBAND HUJAN
ini adalah kerna PIC nie sgt2 berkesan!~
...aku suka!!~....
xkesahlah apa org nak kata...
betol x??




KAU TETAP PERGI...

Waktu itu...
Datang dan pergi tanpa menoleh lagi...
Kau hadir tika kau memerlukan....
Tika masa itu hadir tanpa berundur lagi...
Ada kau ingat lagi....waktu itu..disuatu masa?

Hanya satu memori indah tercoret..
Lembaran itu penuh nukilanku..
Yang kau coretkan buat aku simpan dan ianya kekal
Menusuk sanubari kala dikenang
Menjengkit ke ingatan kala bersendiri..

Kau tetap pergi
Walau tanpa izinku....walau tanpa diseru..
Namamu hadir tika sendirian...
Memori ini kuat menjalar
Memenuhi ruang azali...
Menerjah kewarasan fikiran....

Kau tetap pergi..
Walau masa terhenti seketika
Kau tetap melangkah...
Menuruti seribu lembah tanpa rasa bersalah
Tanpa menoleh kembali
Ke lembah yg suatu ketika dulu kau pernah datangi..
Dengan motif dan lakaran demi lakaran
Yang dicoretkan penuh warna..
Penuh melodi...penuh dramatik...

Kau tetap pergi...
Kala terik mentari menyinar..
Kala hujan menitis membasahi bumi
Kala membelah jalanan berliku
Kau tetap pergi....kau tetap pergi..
Berlalu meninggalkan seribu memori..
Coretan nan kekal abadi..
Tersemat indah mekar mewangi...
Kadangkala mengamit suatu rasa duka
Lalu ku izinkan ianya pergi...kerna kau tetap pegi!!!~

Kau tetap pergi
Kau tetap pergi....pergi....dan pergi..........
Ady Idris [ 3 February 2010 ] 7.30pm...dikamar Usang

Ulasan

Catatan Popular